Tre månader

Jag loggade nyss in i min journal. Jag trodde inte att det skulle finnas någon notering men det fanns det. Riktigt stor chock blev det.
Tre månader efter att jag träffade kuratorn tog de äntligen upp mig på en konferens. Misstänker att det har med vårdgarantin att göra. Det fanns inte mycket att läsa men budskapet var att jag ska få fortsätta med utredning och ska slussas vidare till psykolog.
Jag känner nog inte så mycket över det budskapet för jag har väntat så länge. Sedan tänker jag att det lär dröja många månader innan jag får träffa psykolog och efter det lär det bli lång väntan igen på nästa steg. Utöver det så irriterar jag mig på att utredningen inte genomförs med öppet sinne utan det är två grupper med diagnoser som de ska utreda kring. Nu tror jag att en av diagnoserna kommer att passa in på mig men jag gillar ändå inte att de begränsar möjliga diagnoser redan nu

Kommentarer