Bättre hållbarhet

Nu var jag less och sur igen och anledningen den här gången är mina skor. För att klara vintern här är dubbskor ett måste. För ett par år sedan hade jag ett par icebug, de klarade två vintrar och sedan gick de sönder.
Till förra vintern köpte jag ett par polecat, de var jag inte nöjd med från start. De skulle vara vattentäta men var det inte ens från start. I dag upptäckte jag att en söm har börjat gå sönder. Om jag går i snö eller vatten nu kommer det att bli riktigt blött. Nu är polecat inte ett lika dyrt märke som icebug men längre tid än så här tycker jag att de ska hålla. Jag är inte ute och går så abnormt mycket så jag funderar på hur många månader dubbskor håller för hurtigare människor än mig. Som det är nu har jag inte råd att köpa nya skor så jag får hålla tummarna för lite nederbörd.

Kommentarer