Det blev dyrt

Med tanke på leveranstiden på nätapoteken så kände jag att det var lämpligt att beställa medicin i dag så att jag inte kommer att bli utan. Nu vet jag inte om mina mediciner blivit dyrare eller om det bara är jag som inte minns vad jag brukar betala.
Jag trodde att det skulle kosta runt 600 men det blev nästan 1000kr. För mig så är det mycket pengar, jag är tacksam för högkostnadsskyddet men jag skulle önska att människor med låg inkomst skulle betala en ännu mindre del. Lite irriterande är det att läkarna nu envisas med att bara skriva ut en burk på 250 tabletter per uttag, tar fem tabletter per dygn. Tidigare fick jag ut två burkar per uttag och då var min dygnsdos fyra tabletter. Det gör att den här medicinen räcker 50 dagar medan mina andra två mediciner räcker 100 dagar. Jag tycker att det är lättare att hålla koll på när jag ska ta ut medicin om alla mediciner räcker i stort sett samma antal dagar.

Kommentarer