Det ringde

Jag insåg att det var öppenpsyk som ringde och jag funderade en bra stund på att skita i att svara. Min misstanke var att de skulle komma att ringa igen så till slut svarade jag. Det var faktiskt psykologen som ringde för att boka in en ny tid.
Jag fick en ny tid nästa vecka och då ska jag vara frisk. Om jag ska gissa så är det ännu ett rätt meningslöst besök jag ska på. Den slutsatsen drar jag av att psykologen berättade att han sätter av två timmar på mig som ett första möte och sedan får vi se hur vi ska gå vidare. Jag hade ju hoppats att jag skulle få komma igång med att fylla i alla formulär och liknande som görs i en utredning. Som jag tolkar det så blir det inget av det nästa vecka och känner jag öppenpsyk rätt så kommer mitt fall efter psykologbesöket tas upp på ännu en konferens. Och efter det tar det väl några månader igen innan något mer görs och då lär det vara sommar så då skjuts det på det till i höst.

Haha jag är inte alls negativ mot öppenpsyk. Någon större tilltro till dem har jag då inte och det måste vara möjligt att göra saker på ett smidigare och mer tidseffektivt sätt än vad de gör

Kommentarer