Gnällig och förkyld

Den här dagen har jag inte ens tagit mig utanför trädgården, jag har noll kraft i kroppen och ont överallt. Jag har suttit still och glott på tv, läst och slumrat till ibland. Väldigt tråkigt och jag tvivlar på att det kommer att bli någon promenad för mig i dag.
Förkylningar är så onödiga och jag antar att jag har dåligt immunförsvar för det tar alltid lång tid innan jag blir frisk. Med tanke på hysterin runt corona så är det nog inte lämpligt att jag visar mig bland folk på ett tag. Anar att jag skulle kunna skrämma en del genom att hosta vilket nog kan vara praktiskt. Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte oron som så många verkar känna över corona, visst det finns en risk att dö men det finns det med alla smittor. Hade det handlat om böldpest eller något annat otäckt så hade rädslan varit logisk

Kommentarer