Inte vitt

Jag hade räknat med att se en vit värld när jag drog ifrån gardinerna men så var det inte. Att det kommer att komma snö tvivlar jag inte på för det ser ut så. Jag hoppas bara att det försvinner lika fort som det kommer för nu ska det vara vår.
I dag lider jag lite lätt över att jag var lite för hurtig i går. Eftersom det var fint väder då så satte jag fart med att rensa ogräs och ogräs finns det mycket av. Att sitta på huk och stå böjd uppskattade inte min rygg så i dag är jag stel. Jag tycker om blommor och fina rabatter men att rensa ogräs gillar jag inte. Att jag sedan aldrig håller efter ogräset gör att det alltid blir mycket att rensa bort när jag väl gör något. I bland funderar jag på om familjerna i byn som bara har blommor i krukor i trädgården gör rätt och jag som gör fel. Att köpa nya plantor hela tiden och byta med skulle jag dock aldrig ha råd med så då skulle det inte bli mycket blommor. Med blommor i trädgården finns det alltid motiv att fota och det är något av det bästa. Att lurpassa vid solhattar för att få bra bilder på fjärilar, fota humlor på vallmo och andra kryp som uppskattar blommor.

Kommentarer