Kanske borde lyssna på veterinärens råd

I går tog jag itu med att flytta på lite växter och tyckte att det blev rätt bra. I morse tittade jag till stället var jag satte växterna och kunde konstatera att det inte såg ut som i går. Ännu en gång hade grannarnas jävla skitkatt varit i trädgården och den hade så klart skitit och krafsat runt bland växterna. Om grannarna hade haft vett att ta in fanskapet på kvällen skulle jag inte få växter förstörda varje år. Något hopp om att grannarna någonsin kommer att lära sig har jag inte. Förra året gick de med på att köpa hönsnät och sätta upp på trädgårdsnätet mellan våra trädgårdar. Då skulle kattfan i alla fall inte kunna ta sig in så lätt till oss. Något hönsnät har grannarna inte satt upp och känner jag dem rätt kommer det aldrig att ske. Sist vi var till veterinären med våra hundar beklagade jag mig över kattfan och veterinären hade en bra lösning. Nu var han nog inte helt allvarlig men hans råd var att låna en kattdödande vorsteh. Den lösningen låter mer och mer lockande. Jag överväger även att köpa ett vattengevär och fylla den med nässelvatten och ägna någon natt åt att sitta på pass. Katten lär inte bli skadad av nässelvatten men grannarna får en trevlig upplevelse, nässelvatten luktar vidrigt

Kommentarer

  1. Nässelvatten är en klart acceptabel lösning, det är helt sjukt som ägarna beter sig. De ska vara glada att kattjäveln är vid liv.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den