Varför tänker jag inte först?

Jag måste erkänna att jag är väldigt lik min hund på ett par sätt. Ingen av oss tänker någonsin till utan vi agerar bara. Hunden har tur på så sätt att han har mig för jag bromsar hans agerande ibland. Jag har däremot ingen som bromsar mig och det hade ändå inte fungerat.
Att jag är lite trött på mig själv nu hänger ihop med att ett växt/lök företag på nätet hade rea. Jag passade då på att handla några lökar som jag velat ha en tid men inte ansett att jag haft råd med. Så långt är allt bra och jag tänkte inte så mycket mer på det. Nu ligger paketet på macken och väntar så det kommer att få komma hem i dag. Problemet nu är att jag inte har någon färdig plats att plantera på. Det är tre lökar av tigerlilja som kommer och var jag har alla andra tigerliljor finns det ingen plats. Att plantera tigerliljorna vid mina andra liljor är inte att tänka på. Tigerliljor kan bära på smitta/sjukdom som de själva inte drabbas av men kan föra över det till andra liljor. Jag är inte ett dugg sugen på att ge mig ut och bredda rabatten med tigerliljor och fixa till jorden så den gör liljor glada. Något alternativ har jag inte direkt så jag får ta och alstra lite energi och ta itu med det.

Den här nya blogger gillar jag inte alls. Allt blir så jobbigt när det ser annorlunda ut för då måste jag tänka efter när jag bloggar. Det ser alltså bara annorlunda ut när man är inloggad, bara så ingen tror att ytterligare en skruv har lossnat i mitt huvud.

Kommentarer