Lady Gaga och Håkan Hellström

 I dag är en dag när jag saknar vår förra granne. Han var en bra granne, det värsta som han gjorde var att lyssna på dragspelsmusik och dansbandsmusik lite högt ibland. Våra nuvarande grannar irriterar mig mer. Bortsett från deras helvetskatt så har jag inte samma musiksmak som de har.

Det hade inte varit något stort problem om de lyssnade på musik på en vettigare volym. I dag har de lyssnat på Lady Gaga och Håkan Hellström, inget som jag skulle lyssna på frivilligt men deras musiksmak är värre än så. Ofta lyssnar de på något som jag uppfattar som punk men eftersom det är på deras språk så förstår jag inte något av det. Svensk och engelsk punk kan jag uppskatta men inte den här. Så länge som jag är inomhus så slipper jag höra deras musik men så fort jag öppnar ytterdörren så går det inte att fly. Jag försöker tänka att det hade kunnat vara värre, de hade kunnat ha en flock barn som skriker. Jag har övervägt att be dem sänka musiken men samtidigt känner jag att det skulle vara lite för gnälligt för knäpptyst går det inte att kräva att det är. Blir jag tillräckligt irriterad så kan jag alltid börja klippa gräsmattan runt nio i morgon. Den ena i paret som utgör våra grannar stiger nog aldrig upp före tio oavsett om det är vardag eller helg, han har eget företag

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den