Psykologen är bevakad

Nu är det inte jag som bevakar någon psykolog för det hade inte varit vettigt eller roligt. Så att lägga energi på det skulle jag inte göra. Jag kunde däremot läsa i min journal att en annan psykolog hade skrivit i min journal att hon bevakar psykologen som har hand om min utredning för att se om han kan fullfölja/fortsätta med den snart.
Lite underligt uttryckt tänkte jag när jag läste det och jag fick en svag förhoppning om att hon smyger bakom "min" psykolog på mottagningen. Det hade jag nämligen ansett vara riktigt roligt. Min erfarenhet av psykologer är att de är rätt konstiga så att de börjat smyga på varandra skulle jag inte se som helt osannolikt. Jag får väl vänta och se om jag får någon kallelse någon gång för att fortsätta med utredningen. Blir den klar i år så är det nog lite av ett mirakel, det är bara tre år sedan nu som jag kontaktade öppenvården med önskan om ny utredning.
Jag kan inte låta bli att fundera över hur många som hinner dö innan de får göra eller bli klara med en utredning. Att allt drar ut på tiden nu med covid19 har jag full förståelse för men det gick inte direkt fortare före det.

Kommentarer