Jag blev uppringd

 I dag ringde psykologen och pratade om vad han kommit fram till. Nu var det inte någon nyhet eftersom jag redan läst i min journal. Det hade varit konferens om mig och nu ska mina tidigare diagnoser vara borta. Absolut en seger men samtidigt blir jag irriterad över att det inte går att slå fast att diagnoserna var fel redan när de sattes utan bara att jag inte har dem nu. Jag är fri från diagnoser nu.

Han frågade vad jag tyckte om slutsatserna och jag sa som det var att jag är nöjd med att diagnoser som jag alltid ansett vara felaktiga nu är borta. Utöver det så bryr jag mig inte men det sa jag inte. Jag fick även frågan om psykiatrin kan hjälpa mig med något. Det enda svaret jag ger på en sådan fråga är nej. Min kontakt med psykiatrin vill jag avsluta ännu en gång men för att det ska bli så måste de ta upp mig på ännu en konferens. Jag börjar misstänka att de gillar att ha konferenser.

Kommentarer