Årskoll

Senast som jag var på årskoll var någon gång i maj 2019. Ett tag sedan med andra ord. När jag var i staden fick jag ett sms med en påminnelse om att jag hade en bokad tid dagen efter. 

Jag hade givetvis ingen möjlighet att hinna hem till det och någon kallelse hade jag inte fått innan jag åkte en vecka tidigare. Jag fick ringa vårdcentralen och fick då veta att det var blodprov inför årskoll som jag skulle på. Nu gick det att ändra dag så jag kunde få det gjort. I morgon ska jag träffa läkare och jag hoppas på någon vettig. Jag har redan sett i min journal att alla mina värden är okej så någon medicin ändring borde jag klara mig från. Jag är däremot inte så säker på att mitt blodtryck är på en okej nivå men det får jag nog veta imorgon förutsatt att läkare fortfarande vågar vara nära patienter fast det inte är något akut

Kommentarer