Så hastigt och lustigt

 Jag var till vårdcentralen på fm och träffade en läkare för årskoll. Eftersom hon skulle lyssna på mina lungor, hjärta och ta blodtryck så hade jag t-shirt på mig. Hon reagerade på mina armar, det i sig förvånade mig lite för jag är inte van vid att läkare reagerar på det. Hon frågade hur gamla ärren är och jag sa 20år. Kommer inte ihåg exakt men runt 20 år sedan är det.

Jag sa i vanlig ordning att jag tyckte att de hade läkt fint och att de inte stör mig. Det är ett svar jag nog skulle kunna säga i sömnen. Efter besöket hade jag en misstanke om att något konstigt skulle dyka upp i min journal och tada jag hade rätt i vanlig ordning. Nu har jag tydligen diagnosen emotionell instabil personlighetsstörning igen. Det var ju kul att jag stred i några år för att få bort felaktiga diagnoser och lyckades. Sedan krävs det bara ett läkarbesök på vårdcentralen för att ha diagnosen inskriven i min journal igen. Nu orkar jag inte kontakta vårdcentralen och påtala att de skrivit in en diagnos som är avfärdad. Kanske orkar jag ta itu med det om någon vecka men frågan kvarstår om varje läkarbesök ska innebära att jag får någon diagnos som jag inte har

Kommentarer