Måndag

 Rubriken speglar nog min fantasi i dag. Jag har hunnit konstatera att jag nog inte kommer att bli rik på aktier (eller på något annat). Att köpa några aktier är något som jag funderat på i många år och för 1½ vecka sedan gjorde jag det.

Nu har inte jag så mycket pengar att riskera så jag köpte billiga aktier i okända företag. Billigaste aktierna jag köpte kostade 60 öre styck. Jag har gått plus än så länge men det handlar om en värdeökning på lite över en procent. Att spela på lotto eller köpa aktier ser jag lite på samma sätt. Jag satsar inte mer pengar än jag kan förlora och om det går bra så är det kul. Om någon aktie kommer att öka ordentligt så lär jag sälja. Lite utdelningar ska jag förhoppningsvis få ta del av under året, någon tia sammanlagt men det är pengar det också. Någon plan på att sätta in mer pengar för att köpa aktier för har jag inte för jag är varken villig eller har råd att förlora mer än vad jag har satsat. Aktiemarknaden var för mig en okänd marknad och jag var övertygad om att man behövde satsa minst 10 000. Nu har jag lärt mig att det går utmärkt att satsa lite pengar och att man inte behöver ha några kunskaper för att kunna köpa aktier

Kommentarer

  1. Nu har jag lärt mig något nytt, trodde också att en måste satsa en massa pengar! Tack för lärdomen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den