Får jag göra som fågeln?

 

Jag känner för att gömma mig så pass bra att ingen kan hitta mig. Ingen kan ringa mig och jag behöver inte ordna med något alls. Det känns som något underbart just nu. Men det kan jag inte göra utan jag får fortsätta fixa med allt och ha koll på allt fast orken tryter ordentligt. Snart blir det ett år nu som jag har fått ha koll på allt och nej jag orkar faktiskt inte länge till. Det är lätt att tro att jag slutat vara självmordsbenägen eftersom jag inte skriver något om det längre men så är det inte. Självmord låter fortfarande väldigt bra och jag hoppas att jag slipper hålla mig vid liv så länge till. Nu låter det som om jag väljer att leva och på ett sätt är det så men framförallt är det för att jag inte har något alternativ nu. Dör jag nu blir det kaos med det mesta och om inte jag finns för att reda upp allt gör ingen det och det skapar konsekvenser som jag inte är villig att ta på mitt samvete. Då kan man tycka att det inte är något jag behöver bry mig om men tyvärr fungerar inte jag så utan jag är en ansvarstagande person och det kan inte jag ändra på. Nog med gnäll

Kommentarer