Det finns saker jag inte skrivit något om

 

En del saker är för privata och jag tror aldrig att jag kommer att skriva något om det. I slutet av förra året blev det ett par tråkiga/tragiska händelser i mitt liv. En av dem var att jag blev tvingad att avliva min hund. Alla som har haft husdjur vet att det inte är något roligt beslut att fatta även om det inte finns något alternativ. När jag hade min hund var jag tydlig med att han skulle bli min sista hund, mycket på grund av att jag inte direkt har haft någon tur med mina hundar. Det tog mig ett par månader att vara utan hund innan jag började fundera på en ny. Jag har inte skaffat någon än vilket beror på att det i Sverige inte har funnits någon valp som jag skulle vilja köpa. Avel handlar om att ta risker och riskerna som uppfödare i Sverige har tagit är inte risker som jag är villig att ta genom att köpa en valp. Det jag menar med risker är att det finns inga perfekta hundar och det är upp till uppfödare att välja vad de är villiga att ge avkall på och det samma gäller valpköpare.

Anledning nummer två till att jag inte har en ny hund är att om jag ska skaffa en hund måste jag vara villig att hålla mig vid liv ett tag till. Jag känner inte att jag är villig att göra det och kan jag inte fatta beslut om att leva så kan jag inte skaffa hund. Meningen med livet för mig är inte att ha hund men hund bidrar till att det finns en mening med livet

Kommentarer