Varför blir jag fortfarande förvånad?

 I morse träffade jag på en här i byn, precis som många andra här så har han två hus. Ett hus i byn och ett i skogen. Senaste tiden så hade han mest bott i huset i skogen och berättade att han vid ett par tillfällen träffat på björn och även haft björn på gårdsplanen.

Vid ett tillfälle hade en av hans hundar dragit iväg efter björnen men det gjorde inte så mycket för den kom tillbaka. Jag tänkte mest jaha, lite härdad har jag blivit av att bo här. En sådan händelse skulle ha fått mig att ha hunden kopplad eller i alla fall träna lite mer inkallning men så resonerar inte många här.

Jag hoppas att vi slipper få björnar här i byn. På våren så går det oftast att se björnspår i utkanterna av byn och det är helt okej. Jag har inga problem med rovdjur så länge som de väljer att i möjligaste mån hålla avstånd till bebyggelse. Personligen så skulle jag tycka att det var en rolig upplevelse att få se björn men då vill jag sitta i en bil

Kommentarer