Nu får valet gärna vara över

 I år tycker jag att det är mer tjafs mellan politiker och vanligt folk mot vad det har varit i tidigare val. Inte alls omöjligt att jag inbillar mig att det är så.

Jag har svårt att förstå att det är så många som inte kan acceptera att alla människor inte har samma åsikter. Allt blir enklare om man inser att olika människor har olika åsikter och tankar och det kommer sig av hur de har växt upp och vilken verklighet de lever i. För min del visste jag tidigt att två partier aldrig kommer få min röst men jag ser inte människor som röstar på dem som idioter eller hjärntvättade. De har sina anledningar att gilla partierna och jag har andra anledningar som gör att jag inte gillar dem. 

Jag tänker ta mig till vallokalen på söndag och lustigt nog så är det tre olika partier som kommer få min röst. Jag röstar på dem som jag tror kommer att göra det bästa jobbet och i det här fallet tror jag att det bästa inte är att rösta på ett parti i alla tre val. Vem eller vilka andra röstar på bryr jag mig inte om så länge som de som röstar väljer själva

Kommentarer