Från tanke till handling är det väldigt långt ibland

 Jag har tänkt att jag ska blogga men så blir det ändå inte av. Kanske är det för att det inte händer så mycket eller så är det så att jag inte är en bloggare längre.

Nu oroar jag mig mest för en årskoll på vårdcentralen som jag ska på om någon vecka. Det är verkligen på tiden för det är mer än två år sedan nu. Blodprovstagning roar mig inte men det oroar jag mig inte för. Det jag oroar mig för är att de kommer att vilja väga mig, det har inte skett vid varje årskontroll utan brukar bli en otrevlig överraskning någon gång ibland. Jag väger mer nu än jag gjorde förra gången jag blev vägd och jag vill inte ha det i min journal. Extremt fånigt av mig men så är det. Ingen läkare eller vårdpersonal har någonsin sagt något om min vikt men jag är överviktig och tycker att det räcker att jag vet det. Jag är fånig och vet det men alla känslor behöver inte alltid vara logiska

Kommentarer