Varför kopplar jag aldrig?

 Jag har varit väldigt trött i ett par månader nu och inte haft någon ork i kroppen. Det är på den nivån att jag drar mig för att duscha och tvätta håret för att det fysiskt är jobbigt. Inte heller har jag orkat städa och göra andra normala saker.

Jag har i vanlig ordning bara tänkt att jag är ovanligt lat och måste skärpa till mig fast jag inte orkar. Förra veckan var jag på vårdcentralen för blodprov och glädjande nog var det ingen vägning. Någon dag efter mitt besök tittade jag i min journal för att se resultatet av blodprovet och det var inte bra. Jag ligger för lågt i kalium ännu en gång och det är förklaringen till min trötthet och att jag känner mig slö i huvudet. Vid det här laget borde jag klara av att koppla att när jag börjar känna mig korkad och inte har någon energi så är det inte för att jag är lat utan för att mina värden är dåliga ännu en gång. Jag ska träffa läkare den här veckan så det lär leda till medicinjusteringar igen. Nu hoppas jag att det är en vettig läkare och inte en som pratar till mig som om jag var fem år bara för att det finns massa från psyk i min journal

Kommentarer