Tredje natten med fyra till fem timmars sömn

 Jag behöver få sova åtta timmar för att fungera vilket gör att min hjärna börjar bli väldigt mosig. Anledningen till sömnbristen stavas mygg. Det är ohyggliga mängder här och det går inte att hålla odjuren ute.

Den nya ritualen innan jag går och lägger mig är att springa runt med dammsugaren och suga upp alla jävla mygg jag ser på väggarna och i taket. I natt blev jag ändå väckt av odjur runt huvudet och gav upp och steg upp runt tolv och tog ett nytt varv med dammsugaren. Roade mig med att räkna hur många jag lyckades suga upp och landade på lite över 70. Någon timme senare blev jag väckt på nytt av mygg. Jag förstår inte hur de tar sig in eller var de gömmer sig men det är hemskt.

Om någon ska fira midsommar i Dalarna rekomenderar jag heltäckande kläder och att bada i myggmefel

Kommentarer