Ser jag förvirrad och hjälplös ut

 Det måste nästan vara så med tanke på att flera personer har känt sig manade att ge mig råd/tips som jag inte riktigt känner passar min erfarenhetsnivå.

Igår var det en som förklarade för mig att när man tränar hund ska man ha gott godis till hunden. Om det hade handlat om någon som aldrig träffat mig tidigare så hade det varit en sak. Personen ifråga har sett mig med olika hundar som jag tränat i runt 15 år och eftersom alla hundar har lärt sig saker och uppskattat mina belöningar så förstår jag inte rådet/tipset. Hon frågade inte heller vad jag belönade med. Jag vet aldrig vad jag ska säga när folk säger konstiga saker till mig. 

Om någon väljer att ge mig råd/tips om hur jag kan förbättra något så lyssnar jag och funderar på råden. Men när det handlar om tips/råd om saker jag redan gör blir jag bara förvirrad

Kommentarer