Konstant oljud

 Idag gav min hjärna upp efter att ha fått lyssna på vägarbete i några dygn. Det var längesedan som jag fick en föraning om migränanfall men idag var det kört. Det är jättebra att vägen äntligen blir åtgärdad, ordentliga gropar och feldoserad lite här och där. Att lyssna på det från runt fem på morgonen till runt elva på kvällen är däremot inte så kul. Maskinerna är igång även när de står stilla. Det enda roliga med det hela är att en del som har kört för fort har fått punka. Vassa stenar som det ska gå bra att köra under femtio på är inte snälla mot däck när man kör för fort. Igår fick 7-8 bilar punka och jag tycker bara att det är rätt åt dem. Det ska vara femtio genom byn oavsett så jag ser det bara som en lagom hämnd på alla som alltid kör som idioter. Jag längtar efter tystnad nu och förhoppningsvis så är de klara til helgen

Kommentarer