Något så udda som en person som förstår

 För några dagar sedan var jag i vanlig ordning ute på promenad med hunden. Jag mötte en person jag inte kände igen, vilket är lite udda för det finns inte så mycket folk här. Nåväl möter man någon här i byn så tillhör det vanligt hyfs att man hälsar. Undantaget är idiot familjen, i min värld är det även godkänt att kasta en påse med hundskit på de vuxna i familjen.

Om jag nu ska återvända till personen jag mötte så blev det så att vi började prata. Det visade sig att hon och hennes man var rätt nyinflyttade. De kommer inte från Sverige så samtalet gick på engelska vilket oftast blir lite knackigt när jag inte pratat engelska på ett tag. Då är det bra när personen man pratar på är på samma nivå. Jag fick den vanliga frågan vad jag jobbar med. Och förklarade att jag är sjukskriven på grund av mitt fysiska fel, orkar inte prata med främlingar om att jag är galen. Till min stora förvåning sa hon på direkten att det måste vara jobbigt för mig med orken och stressen som mitt fysiska fel har stor påverkan på. Jag blev så glad att för första gången träffa någon som faktiskt förstår hur jobbigt det är. Nu frågade jag aldrig vad hon är utbildad till men att hon är utbildad inom sjukvård är tydligt.

Löjligt att jag blir glad för något så litet men så är det.

Kommentarer