Hur långt ska du gå?

 Jag lullade i vanlig ordning runt med hunden på promenad för en stund sedan. En man kom cyklandes och jag funderade lite på varför han inte svängde ut. Blir alltid irriterad när människor väljer att passera provocerande nära. Anledningen till att han inte svängde ut visade sig vara att han planerade att stanna vid mig. 

Det första han sa var en fråga och den var hur långt norrut jag hade tänkt gå. Min första tanke var att han inte hade något med det att göra men så kan man ju inte säga så svaret blev istället att jag inte visste. Då fick jag förklaringen till hans fråga. När han cyklade några hundra meter utanför byn så passerade en stor björn vägen så han ville varna mig. När det gäller sådant så uppskattar jag en varning. Omöjligt att veta hur hunden reagerar på lukten av björn och omöjligt att veta hur björnen skulle reagera på gapande hund

Kommentarer