Regn och mer regn

 


Även den här sommaren verkar bli ett miserabelt skådespel. Några galet varma dagar, många dagar med så mycket mygg att det knappt går att vara ute och många dagar med regn. Några veckor med 20-25 grader är vad jag önskar och lite regn på nätterna. En anledning till att jag blivit dålig på att blogga är att jag oftast uppdaterade via min surfplatta. Den har utvecklat en rätt grinig personlighet det senaste året så jag har inte tålamod att använda den ofta längre.

Den låser sig plötsligt och med några minuters mellanrum så väljer den att tappa internetuppkopplingen. Om man försöker göra något så blir det väldigt irriterande fort. Att blogga från mobilen tycker jag blir så smått och dator använder jag inte ofta. Min tanke har varit att skaffa en ny surfplatta men än har jag inte hittat pengar till det. Jag läser en del e-böcker på surfplattan så att vara utan är inte ett alternativ. Får väl se om jag lyckas köpa en ny någon gång eller får vänja mig med att bara använda mobilen. Att läsa e-böcker i mobilen låter dock som ett straff

Kommentarer