Siktade den på mig

 I morse satte jag mig på en stol i trädgården och slängde ut en del av frukosten till hunden. Slöaste sättet att ge hunden lite aktivering medan jag kan dricka mitt kaffe i lugn och ro. Svalor och tornseglare flög runt i vanlig ordning och jag latade mig.

Jag hade det trevligt till jag kände något blött på min arm. Jag hann tänka att det var konstigt eftersom det inte var några regnmoln. Sedan insåg jag att det var fågelskit och blev mindre nöjd. Hellre fågelskit på armen än på huvudet men jag föredrar fågelskit som inte landar på mig. Nu får jag väl förutsätta att fågeln inte siktade på mig men helt säker är jag inte för fåglar verkar gilla att skrämma mig. Jag vet inte hur många gånger svalor har passerat mig med bara några cm till godo. Eller fåglar som plötsligt flugit ur holkar/hål i träd när jag kommer. 

Kommentarer