Stress stress stress

 Jag hanterar inte stress bra, verkligen inte bra utan på nivån att jag vill sätta mig i ett hörn. Nu hänger det ihop med mitt fysiska fel så även om jag försöker lära mig att hantera det så går det inte att göra hur mycket som helst. Idag hade jag tänkt fortsätta arbetet med att gräva en ny rabatt och rycka upp lite ogräs i trädgården.

Först skulle jag bara ut med hunden. Medan jag var på promenad ringde en släkting till sambon och berättade att han kommer och hälsar på imorgon. Att ringa ett dygn innan man tänker komma för att stanna här runt en vecka är inte okej. Istället för att få en lugn dag i trädgården vilket jag hade behövt får jag istället ägna mig åt att stressa för att hinna städa och tvätta. Duschen måste skrubbas, duschdraperiet tvättas, golven i källaren dammsugas och våttorkas, sängen ska bäddas, det ska dammas i källaren och allt som ska göras i källaren ska även göras här med undantag för duschen. 

När jag är trött prioriteras det viktigaste vilket är hunden, laga mat ibland och dammsuga. Det gör att det är rätt kaosartat här hemma med saker lite överallt och stök. Jag borde sätta fart om jag ska hinna men jag känner mest för att sätta mig i en garderob och gråta


Kommentarer