Älgflugor och ännu fler älgflugor

Promenader blir inte så trevliga när det är fullt med älgflugor ute. I dag landade de lite överallt på mig medan jag var ute. Plötsligt kom det en som landade i ögonbrynet, så kom det en till som landade i hårfästet på mig och så fortsatte det.
Det är lika underhållande varje gång som jag läser någon expert som uttalar sig om älgflugor. Enligt dem så bits älgflugor ytterst sällan. Det håller jag verkligen inte med om, lyckas jag inte plocka bort de äckliga djuren så biter de mig alltid. Nu vet jag inte om det beror på att jag påminner/luktar för mycket som en älg/hjort. Eller om älgflugorna här är mer benägna att bita allt de landar på.

Kommentarer

  1. Avskyr dessa kryp. Älgflugor och fästingar är värst. Usch och fy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är hemskt när det känns som om de färdas i flockar

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den