Kan dagen ta slut nu?

Jag har börjat bli lite trött på oljudet som skapas när de gräver ner fiber. Ljudet varierar mellan pipande när arbetsfordon backar, tutande från arbetsfordon när någon är i vägen, vibrationer som fortplantar sig från vägen till vårt hus, ljudet när de bryter upp asfalt, ljudet när de gräver upp stenar
som de sedan tippar av på kärror och en bunt andra ljud. Nu kan man tycka att jag borde ge mig ut på en lång promenad för att komma undan oljudet och det var min plan. Problemet är bara att jakten idag har bedrivits precis på gränsen till byn så platserna att gå på har inte varit många. Jag trodde att jag var smart som gav mig ut på ett ställe som jag inte går på så ofta. Det visade sig inte vara så smart för de höll på att gräva för fiber där också så jag blev tvingad att vända för jag kunde inte ta mig ut där. Enda fördelen med att de jobbar på med fibern är att de lär bli klara någon gång.

Kommentarer

  1. Åh fy, jag lider med dig! Byggnadsljud när man inte kommer undan dem är så jäkla jobbigt, det var nog våren och sommaren 2017 som brf som har husen mitt emot mig renoverade takrännor och annat och deras jäkla kranlyftar åkte runt hela dagarna sju dagar i veckan i några veckor, tills jag ruttnade helt och kontaktade brf och sade att helgerna fasiken får vara fredade. Då slapp jag ändå grävande, bilande och annat muller men jag höll på att bli knäpp så jag lider med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag verkar de gräva två hus bort så än så är det rätt tyst, jag ser bara blinkande ljus och det är inte så irriterande. Tur att de jobbar fort

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den