När de döda vandrar på jorden igen

Under älgjakten så dyker det alltid upp folk i byn som man inte sett till på några år. En del har vuxit upp här i byn en gång i tiden och dyker upp under älgjakten för att träffa gamla vänner och se till hur det är i byn. I år dök det upp en person som inte synts till på några år.
Det i sig är inte underligt men för ett par år sedan var hans syster på besök i byn och jag pratade med henne. Då berättade hon att hennes bror hade dött och att det var lika bra för han snodde henne på ett hus och bilar och gud vet allt. Därför blev jag lite lätt förvirrad över att se att hennes bror inte alls verkade vara död. Jag hade stor lust att fråga hur det kom sig att han levde men jag valde att avstå från att fråga. Varför hans syster sa att han var död förstår jag inte. Hade hon sagt att han var död för henne hade det varit en sak men om jag minns rätt sa hon till och med att han hade dött av en hjärtattack. Jag brukar skylla på inavel när folk här gör saker som jag inte förstår och jag kör nog på den förklaringen nu också så slipper jag fundera.

Kommentarer

  1. Men vad märkliga folk är, varför komma med en sådan invecklad historia? Det är ju helt värdelöst tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte att det var extremt underligt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den