Så ska julen bort

Det verkar som de flesta i byn redan har plockat bort adventsljusstakar så vi blir väl en av de sista i år igen. Så har det varit de flesta åren så jag får se det som en tradition. Jag är väldigt glad över att jag aldrig plockade fram mycket pynt innan jul för det hade jag inte orkat städa bort nu.
Projektet att ta ner gardiner, plocka fram andra och stryka känns rätt överväldigande i dag så jag misstänker att gardinerna i köket får sitta ett tag till. Nu är gardinerna i köket röda utan något mönster så det fungerar. Värre är det med gardinerna i andra rum som har julmotiv/mönster. Att tvätta fönsterna kommer inte på frågan fast jag stör mig på att de är så skitiga. Adventsljusstakar är i alla fall inte jobbiga att plocka bort. Jag tycker att det är fint när man pyntar ordentligt inför julen så därför känns det alltid tråkigt att det blir så lite här i huset men det ska som sagt finnas ork för att plocka fram och plocka bort

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den