Behöver inte fundera på middag de kommande dagarna

Jag är inte road av att laga mat i vanliga fall och när jag är trött blir det ännu värre. Nu känner jag inte att det är okej att dumpa den sysslan på min sambo jämt så min lösning när jag lagar mat är att göra onödigt mycket. Då finns det mat att värma i många dagar och att värma mat är inte lika drygt som att laga mat.
I går gjorde jag en pastagratäng och det blev ca 8 portioner. Av någon underlig anledning så vill inte min sambo äta samma mat fyra dagar på rad så vi får väl bryta av med något annat som han får laga. Jag är uppriktigt sagt så ointresserad av mat att jag skulle kunna äta samma sak i en vecka utan att det skulle störa mig. Nu förstår jag att inte alla är som mig och tur är nog det för utbudet i matbutiker skulle inte vara stort då

Kommentarer

  1. Jag är också en sådan som kan äta samma sak i en vecka, förutom isterband, de har för speciell smak för att jag ska gilla det en längre tid.
    Här lagas det också mycket mat på en gång, 9-10 middagar men jag lagar alltid två olika rätter då blir det lite omväxling i ätandet.
    Jag har sån tur så där jag jobbar nu där har jag gratis lunch, tre olika rätter + mängder av grönsaker.
    Det kommer jag att sakna när jag slutar jobbet om sisådär tre veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var smart att laga två rätter. Kan tänka mig att det blir en omställning att sluta på jobbet

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den