Ibland får man känna sig liten

När vädret visar upp sin styrka är det inte svårt att inse att man bara är en liten plutt. I dag åskade det ordentligt och jag brukar uppskatta att se blixtar. Jag satt ute på altanen och rökte och slötittade lite mot närmaste grannarnas hus.
Då kom det en ordentlig blixt och jag uppfattade det som att den slog ner i grannarnas antenn. Om den gjorde det eller inte vet jag inte. Hela luften dallrade av elektricitet och vårt hus skakade till. När det sker något sådant så känns det som en påminnelse om hur lite det går att sätta emot krafterna runt oss. Det finns krafter som det inte går att rå på

Kommentarer

  1. Åska är mäktigt. Jag minns en gång när det slog ner en kilometer från där jag satt.
    Innan blixten och mullret kom kände jag hur håret reste sig på armarna, jag tittade ner
    och tänkte: märkligt, håret reser sig.. hmmmmm...???? sen kom blixten och mullret. Behöver inte
    tala om att jag var innanför dörren på tjugo röda, precis som om det gjorde någon nytta.
    Blixten hade slagit ner i en vattenpump som var nedsänkt i en brunn. Spännande värre.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den