Håller tummarna för mindre medicin

Underligt nog så har jag inte loggat in på min journal och kollat vad den senaste provtagningen gav för resultat. Kanske är det så att jag har börjat släppa på min kontroll eller så har jag bara inte orkat bry mig.
I dag ska jag bli uppringd av någon läkare och få veta vad resultatet blev. Nu hade jag önskat att det var den vettiga ST läkaren som skulle ringa men icke. Istället blir det AT läkaren som jag pratade med sist. Nu verkade hon i och för sig rätt vettig om jag bortser från att hon förklarade saker på ett sätt som nog var lämpligare i ett samtal med ett barn. När de talar på det sättet funderar jag alltid på om de är så mot alla patienter eller om det bara drabbar patienter som har haft eller har med psyk att göra. Ibland känns det som om jag borde ha en tröja med texten Jag må vara galen men det är inget fel på min intelligens. Nu hjälper det inte direkt när det kommer till telefonsamtal men jag blir bara så trött på att bli talad till som om jag är korkad. Det jag hoppas på av telefonsamtalet är att en medicin ska plockas bort. Jag ser inte det som en omöjlighet men nu är jag ju inte läkare. Det är nog jäkla tur att jag inte behöver psykmedicin också för hur de skulle lyckas få ihop en vettig medicinering av mig då skulle nog vara en ordentlig utmaning. En av mina mediciner ska inte kombineras med de flesta psykmediciner

Kommentarer

  1. Håller med om att man ibland blir idiotförklarad pga psykhistorik. Har även märkt att det även gäller vikt. Ju mer du väger desto dummare är du tycks visst vissa tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är konstigt att läkare som ändå har en lång utbildning inte lyckats lära sig att bemöta alla patienter på ett vettigt sätt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den