Dag 4

I måndags valde jag att strunta i att ta en medicin och det har jag fortsatt med. Nu förespråkar jag på inget sätt att man själv ska mixtra med sina mediciner fast jag gör det. Min plan var att testa utan medicinen en vecka och se hur det påverkar mig och mitt blodtryck.
Visar det sig att mitt blodtryck blir galet högt så kommer jag att börja ta medicinen igen. Vi har en blodtrycksmätare hemma så jag kan hålla koll själv på vad som sker. Det positiva än så länge är att min yrsel i stort sett har försvunnit och jag känner mig lite piggare. Blodtrycket är inte på en så bra nivå men det är inte galet högt. Jag hoppas att blodtrycket kommer att sjunka och stanna på ett gränsvärde mellan normalt och högt för då kan jag klara mig utan medicinen. Min plan är att kontakta läkaren nästa vecka om jag enligt mig själv klarar mig utan medicinen. Måste jag ta medicinen däremot så kommer jag inte att störa läkaren med min slutsats.

Kommentarer

  1. Vafan! Skrev en ganska lång kommentar men så kraschade Blogger. *arg* Hur som helst undrade jag om det på något sätt finns möjlighet att sätta in blodtrycksmedicinen igen men långsamt och på lägre dos? Du kan ju då se om det finns någon dosering som funkar utan yrseln som biverkning. Jag tycker i övrigt att du gör rätt, det brukar jag ju göra med din hälsa. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lägsta dos som jag har gått på, jag gick på högre dos ett tag men fick så svullna anklar att jag inte kunde röra mig men underligt nog så hade jag ingen yrsel på högre dos

      Radera
    2. :-| Det vore ju synd att reagera som de flesta andra, eller nåt. Jag har samma problem och med fysiska krämpor som fötterna till exempel så har jag inte ont där "alla" har ont vid en viss diagnos trots att diagnosen är korrekt.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den