För trött

Jag tror nog aldrig att det hänt tidigare men i helgen var jag helt enkelt för trött för att orka blogga. Det tar så jäkla mycket på krafterna att ha besök och fixa allt runt det. Det hör ju till lite att bjuda på mat när man har gäster och att fixa med det tar ork.
Att vara social tar ork och att inte få sjunka ner i en soffa och halvsova tar ork. Nu var det trevligt men trött blev jag ändå. Även hundarna blev trötta för de är inte vana vid att få uppmärksamhet hela tiden. Nu låter det säkert som om jag ignorerar hundarna större delen av tiden men så är det inte. Det handlar mer om att de är vana vid att ligga bredvid mig på golvet eller i en soffa utan att bli klappade eller att någon pratar med dem hela tiden

Kommentarer

  1. Bra att ni hade trevligt ändå men jag känner igen det där med tröttheten när det är över, jag blir till och med trött när jag umgåtts med folk jag väljer helt själv att umgås med och initierar kontakten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att få människor att förstå hur mycket kraft och ork det tar att umgås

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den