Jäkla bök

En gång i tiden skaffade jag ett konto på Handelsbanken. Anledningen till det var att min dåvarande hund var sjuk ofta och av någon anledning hade försäkringsbolaget problem med att föra över pengar till min vanliga bank.
Då blev den smidigaste lösningen att starta ett konto på handelsbanken. Kontot använder jag i stort sett aldrig längre men däremot så har jag mobilt bankid genom handelsbanken. För en stund sedan loggade jag in på handelsbanken och där fanns det en bunt meddelanden. Det sista meddelandet berättade att mitt konto kommer att kosta mig 25 kr i mån från och med januari. Det innebär att jag kommer att avsluta mitt konto innan januari. Av informationen på hemsidan så har jag dragit slutsatsen att jag måste ta mig till ett bankkontor för det. Det känns jätteroligt. Nu får jag vänta lite med det för innan jag gör det vill jag ha mobilt bankid genom min vanliga bank. Jag ansökte om det i dag så får se hur lång tid det kommer att ta. Jag fattar inte varför det inte ska gå att avsluta bankkonto på nätet. Jag har aldrig haft något kort eller liknande till mitt handelsbanken konto utan enbart haft deras etjänster

Kommentarer

  1. Det är så jäkla puckat, år 2019. När man bor som du är det ju inte bara att kvista iväg till en bank lite när som heller, för att inte tala om att fler och fler kontor läggs ner så resvägen kan ju bli väldigt lång och värre lär det bli. Det krävs en lagändring för att kunna avsluta ett bankkonto över nätet eller telefon men en sådan lär komma för det blir ohållbart. Öppna ett konto går bra online men inte avsluta ett, var är logiken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att man rimligtvis borde kunna avsluta ett konto om man är inloggad med bankid

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den