Ingen äkta bybo än

Då och då märker jag att jag fortfarande inte riktigt har kommit in i det rätta sättet att resonera/tänka som en bybo. Vid det här laget börjar jag tro att det krävs att man är född och uppvuxen i en liten by för att helt förstå.
Jag blir nämligen då och då förvirrad över hur de tänker här. När det sker står jag mest som en fågelholk och försöker komma på något att säga och det går aldrig bra. Förvirringen hos mig idag kom sig av att en som bor här stod och lurpassade på oss när vi var ute på promenad. När folk börjar prata är det normalt hyfs att stanna så det gjorde vi. Mannen berättade att han hade haft en lammlever som han tänkte att vi kunde få till hundarna. Det i sig är trevligt och lite udda att någon tänker på våra hundar. I nästa andetag berättade han att han inte hade kvar lammlevern längre. Vad ska man säga då? Jag tänkte mest att det var underligt att han nämnde något om lammlevern alls eftersom den inte fanns kvar. Antingen så är det lätt att förvirra mig eller så är logiken hos en äkta bybo inte helt lätt att förstå

Kommentarer

  1. Hahaha! "Jag tänkte vara jättesnäll mot er helt omotiverat men valde bort det" är en variant jag inte stött på förut. Vilken kuf!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den