Jag trodde på ett under en kort stund

Efter att ha varit ute och promenerat vilket mest kändes som att vada i dimma så kollade jag brevlådan. Till min förvåning låg det ett kuvert från region dalarna i lådan och det var till mig. Jag tänkte att jag nu äntligen skulle ha fått en ny tid för att fortsätta min utredning.
Sedan öppnade jag kuvertet och kunde konstatera att det såklart inte var så. Istället var det en kallelse till mammografi, då vet man att man är över 40. Jag tog fort itu med att avboka det besöket. Jag bryr mig inte så mycket om min hälsa att jag tänker ta mig 10 mil enkel väg för mammografi. Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte alls om hälsokontroller. Jag går på mina årskontroller för att få ut nya recept men det är allt. Skulle jag inte få ut mina mediciner så skulle jag först bli dum i huvudet av kaliumbrist och sedan skulle jag antagligen få en stroke och/eller en hjärtattack och det känner jag inte för

Kommentarer

  1. Jag misstänker att din husläkare kommer att kolla i din journal och se att du inte varit på mammon så det kan vara lika bra att få det gjort åtminstone nu första gången, sedan har du 2 år på dig innan de (eventuellt) börjar tjafsa igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De brukar aldrig säga något på vårdcentralen om att jag struntar i att gå på hälsokontroller. Tror jag ska till läkaren i vår någon gång så får se om han säger något då

      Radera
    2. Ja då så. Jag skulle blivit kallad till läkarbesök på någon slags halvårskontroll för diabetesen, sade sköterskan i våras - det ska tydligen vara varannan gång sköterskan och varannan husläkaren. Orka bry sig, jag sköter den så gott jag orkar och går till sköterskan i vår.

      Radera
    3. Här ligger de nu så extremt långt efter när det gäller årskontroller så vc har öppet på lördagar för att komma ikapp. Jag är lite fundersam på om det beror på alla värdelösa AT läkare som dykt upp här

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den