Redo att sova



Nu är det lite för tidigt att gå och lägga sig kvar över fyra så jag får snällt hålla mig vaken en bra stund till. Större delen av dagen har jag varit utomhus, dagen har varvats med att promenera och att skotta snö. Det har kommit mycket snö de senaste dygnen och när man inte orkar ta itu med det på en gång blir det desto värre när man väl gör något åt det.
Nu ska jag inte gnälla så mycket för idag fick vi som bor här se solen! Enligt en som bor här och har koll så var det tredje gången under november som solen gick att se. Det har onekligen varit en hemsk grå månad. Ska jag se något mer positivt med dagen så får det bli att jag tack vare skottning och promenader kommit upp i 21861 steg.

Någon kallelse till fortsatt utredning på öppenpsyk har så klart inte kommit den här veckan heller. Det är nu tio veckor sedan jag var där. Sambons gissning är att jag kommer att få en kallelse lagom till midsommar och det låter mer och mer troligt

Kommentarer

  1. Du borde absolut antingen skicka ett mail, om det går, ett brev eller ringa ett samtal till psyk. Fråga om de tänker göra något eller inte, helt enkelt.

    Vi har haft solsken tre dagar i rad nu, det är helt osannolikt! Enligt SMHI hade vi innan lördagen 9 timmar sol under hela november, det är ett under att jag tog mig igenom det utan att sega ihop men det är mycket tack vare Oliver. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag överväger att höra av mig men då vet jag att de ännu en gång kommer att föreslå att jag ska ha en kontaktperson på närmaste öppenpsyk. Det är inte något som jag vill ha och jag ser ingen mening med att ha en undersköterska/sjuksköterska som jag lär bli tvingad att träffa. Lite orolig också för att om jag tackar nej till det hamnar jag ännu längre ner i prioriterings ordningen.

      November var verkligen ovanligt lång och jobbig i år

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den