Är det okej att knyta fast sina hundar i ett träd och gå därifrån?

Det var en fundering jag hade under en ca 7 km lång promenad. Nu kom jag fram till att det inte skulle lösa något för de skulle säkert bara bita av sina koppel och sedan springa hem. Möjligtvis jaga lite räv och älg först.
Att hundarna var fullständigt odrägliga är inte så konstigt och hänger mest ihop med överskottsenergi. Att veta anledningen innebär dock inte att promenaden blir roligare. Har det inte varit vass skare så har det varit för halt eller så har det jagats älg/rådjur och då är det mindre lämpligt att ha hundarna lösa. Nu är det ett lugn här och jag hoppas att det varar ett tag. Att jag var den som blev tröttast av promenaden råder det inga tvivel om. En sak är säker och det är att hundarna måste få springa av sig snart så att de åter blir vettiga att gå i koppel med.

Kommentarer

  1. 😂
    Jag brukar säga till mina att jag ska binda dem i en tall och låta husse hämta dem senare när de är helt odrägliga. Har dock inte testat men tvivlar starkt på att det löser problemet. Mina behöver en långpromenad ikväll annars blir inte morgondagens promenader roliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att det inte är så ofta som de är fullständigt odrägliga. Jag hade tänkt gå längre igår men jag kände att 7 km var vad mitt tålamod klarade=)

      Radera
    2. Mina fick sin långpromenad igår kväll så dagens promenader har varit behagligare .

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den