Sitter av livet

Så känns det i dag och någon anledning att inte sitta av livet kommer jag inte på. Jag är inne i en period när jag inte känner för att göra något. Vädret begränsar vad det går att göra nu och det bidrar. I går försökte jag gå en vända i skogen men det gick inte bra.
Skaren var så pass hård att varje steg lät som om jag krossade glas under mina fötter. När skaren är så pass hård och vass är det inte lämpligt att vandra i skog. Jag vill inte riskera att skrämma vilda djur som då kan börja springa och i värsta fall skära upp benen. I dag är det istället slaskigt och halkigt var snön blivit tillräckligt hårt packad, inte kul att vara ute i det heller. Min själ behöver skog och tystnad

Kommentarer

  1. Vädret är verkligen värdelöst den här hösten/tidiga vintern. Här åker tempen jojo, +7 i måndags på dagen, regn och sjunkande temp på kvällen och så övergick det i snö, igår tisdag kröp tempen ner till -7, idag var det +4 och äckligt regn.

    Ge mig snö och minusgrader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Nu är det packad is på vägen här och det är snorhalt fast jag går med dubbskor

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den