Slutar nog läsa och se nyheter snart

Min gräns för allt som har med corona att göra har passerats. Jag lider med alla drabbade och deras anhöriga. Det är hemskt.
För min del räcker det dock med rapportering om det någon gång per dygn. När varje nyhetssändning i stort sett bara handlar om det och tidningarna också så kopplar min hjärna bort. Människor som vid det här laget inte har fattat att de ska vara hemma vid minsta tecken på sjukdom och inte ska åka runt i Sverige i onödan kommer ändå aldrig fatta.

 Att skidorterna fortfarande är öppna är ett vansinne. Under påsken dräller det av turister och människor som tror att de inte kommer bidra till att smittan fort kommer spridas utanför storstäderna är naiva. Fjällturister köper inte maten de ska ha innan de sätter sig i sina bilar och påbörjar färden. De stannar på vägen och tankar, går på toa och när de börjar närma sig sin destination äter de oftast och går in i en matbutik för att köpa mat. Nu kommer jag inte ihåg om det är 11 eller 13 intensivvårdsplatser i dalarna men oavsett antal så räcker inte platserna till korkade turister som bara bryr sig om att de vill åka skidor

Kommentarer

  1. Jag dras med detta virus alla arbetspass och måste hålla mig uppdaterad så det är covid-19 dygnet runt känns det som. Jag har fortfarande svårt att förstå vidden av allt men det börjar sjunka in allvaret i det hela. Alla berörs på nåt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får hålla tummarna för att det snart vänder i Sverige

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den