Jag vill inte betala

I går kom jag på att jag borde ordna med receptförnyelser så jag loggade in på 1177 och valde min vårdcentral och kategorin recept. När jag läste informationen där blev jag irriterad och loggade ut istället. Informationen berättade att det kostar att få nya recept och att man får en faktura, så har det aldrig varit tidigare. 
Hur mycket det kostar fanns det ingen information om. I vanliga fall får jag recept som räcker ett år när jag är på årskontroll. Eftersom covid 19 råder så har jag inte kallats till någon årskontroll och vet inte heller när det kommer att bli av. Jag har lite svårt att förstå varför jag och alla andra patienter ska behöva betala en extra avgift bara för att årskontroller inte blir av. Hade jag vetat om det här tidigare så hade jag bett om receptförnyelse när jag hade frikort. Nu kommer jag inte att kunna skjuta hur länge som helst på att be om nya recept men ett tag till kan jag vänta

Kommentarer

  1. Men va...? Det måste vara någonting i vissa regioner bara, jag begärde nyss receptförnyelse - alltså för en kvart sedan. Det är ju för sjutton inte ditt fel att de lägger viss vård på is, kan du ringa dem och komma runt det genom att be om ett "besök" via telefon?
    Shit vad störigt, jag hade också blivit irriterad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bad om receptförnyelse förra veckan för jag kunde inte vänta längre. Ingen faktura har dykt upp än men får se. Väldigt irriterande är det om det ska kosta nu

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den