Deklaration

 Det brukar vara ytterst lite variation när det kommer till vad jag ska betala eller få tillbaka. Antingen så får jag ett par hundra eller så ska jag betala det. Eftersom variationen är så liten så loggade jag först in igår för att se hur det ser ut. Min första tanke var att det måste vara något fel för jag ska tydligen få tillbaka strax över 2000 kr.

När jag tittade på skatteavdrag fick jag förklaringen. Det är tydligen så att alla som bor på ett visst antal platser får skatteavdrag och var jag bor är det det största beloppet som gäller. En svag klocka ringde i mitt huvud när jag läste det och jag tycker mig minnas att jag hört någon politiker prata om det. Jag tog då för givet att det skulle vara ett avdrag på några tior eller max en hundralapp för politiker brukar lova mycket och sedan visar det sig vara så lite att det kvittar. I sak tycker jag att det är rimligt för bor man på platser med lite service och långt till sjukhus så ska det avspeglas i skatten man betalar. Skatteavdraget jämnar inte ut skillnaderna men det är ett steg i rätt riktning

Kommentarer

  1. Grattis, får jag säga! Jag håller med dig om skatten, det är ju plättlätt för mig att dra nytta av precis allt skattepengar går till men detsamma gäller inte för dig. Du har nytta av pengarna så grattis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en glädjande nyhet och jag tackar och tar emot

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den