Ett bra sätt att testa sitt tålamod

 Eller bli mer och mer galen. I Sverige så kan det absolut vara lite bökigt ibland att kontakta myndigheter men det är inget i jämförelse med att kontakta myndigheter utomlands. Ännu mer underhållande är det när man inte talar språket i landet.

Nu har jag kommunicerat via mail på engelska och det fungerar hyfsat men jag har oftast fått tolka deras svar på ett språk jag inte talar. Det i sig är lite intressant och har nog fungerat bra, jag vet inte om jag tolkar allt rätt. Ett stort problem när man vuxit upp i Sverige är dock att jag inte är van vid ett annat lands sätt vilket har skapat problem som jag inte trodde var möjliga. De skriver namn på ett sätt som vi inte gör i Sverige vilket innebär svårigheter när deras myndigheter skickar information till Sverige. Att få myndigheter utomlands att anpassa sig till det svenska sättet går inte så bra. När jag tror att något äntligen ordnat sig så visar det sig gång på gång att det inte har det. Allt det här rör en släkting till mig som inte är född i Sverige och den personen orkar inte ta itu med allt det här nu så det är därför jag har försökt styra upp allt och det har jag nu ägnat mig åt i ca 3 månader. Det hade varit smidigare om jag bara ringt men att ringa utomlands känner jag inte att jag har råd med. Nu håller jag tummarna för att mitt senaste meddelande skickas vidare till personen som har hand om det här fallet och att det äntligen blir löst

Kommentarer

  1. Herregud, det låter ju mer eller mindre omöjligt. Lider med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att det är löst nu men det återstår att se

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den