Skit också

 Jag hade migränkänning igår så dagen blev som den blev. Under många år tog jag en receptfri migränmedicin som fungerade bra. Den medicinen är inte längre receptfri så jag bad läkaren skriva ut någon migränmedicin sist jag var till vårdcentralen. Hon skrev ut en annan medicin och den fungerar inte alls lika bra.

Den lindrar till viss del men inte helt så fast jag tagit medicin så är det en obehagskänsla kvar i huvudet och ett lätt illamående. När jag låg och vilade igår ringde det på mobilen från ett dolt nummer och jag valde att svara med tanke på att det kunde vara något viktigt. Det var det inte utan det var någon som hävdade att han hade blivit uppringd från mitt nummer tidigare under dagen. Eftersom jag inte hade använt min mobil alls förklarade jag att han måste ha gjort ett misstag. Det tog en stund för honom att fatta det och när han insåg att jag inte alls hade ringt honom började han fråga vad jag bor och liknande. Jag ifrågasatte varför han ville veta det och efter en stund gav jag upp och la på. Konstiga samtal när man inte är på topp klarar jag mig bra utan.
Jag hade en känsla hela dagen att det var något som jag borde göra men vad det var kom jag först på i dag. Igår var sista dagen på min högkostnadsperiod så jag borde ha beställt medicin. Inget att göra något åt i dag men ack så irriterande

Kommentarer

  1. Ring VC och fråga om den du hade förut finns på recept, gör den det borde det inte vara några problem att skriva ut. Tänk att läkare alltid ska försöka ändra på saker som funkar, det är så irriterande.

    Trist med högkostnadsperioden, det är ju ändå pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde jag göra. Anledningen till att läkaren inte ville skriva ut den andra medicinen var att det aktiva ämnet var väldigt skadligt för naturen

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den