Jag som trodde att det var en vettig person

 Inte första gången jag misstar mig och garanterat inte sista. Jag pratade lite med en som har ett semesterhus här i byn. Det är en person som jag brukar byta några ord med när den är här. Jag har uppfattat personen som lite udda men vettig.

Vi kom att prata om att det inte är så mycket djur här i år och jag tog upp att det är stor skillnad mot hur det var när jag flyttade hit. Personen sa då att hon vet varför det är så. Jag väntade mig att få höra en logisk teori men så blev det inte. Hon pekade nämligen på elledningen och sa att bristen på djur kommer sig av elledningarna. Det är inte så att elen först kom till byn i år utan el har det funnits länge. Under åren jag har bott här så har bara någon stolpe byts ut och det tror jag inte påverkar vilda djur. Jag blir alltid så ställd när någon säger något helt oväntat och konstigt

Kommentarer

  1. Ja det kommer konstiga kommentarer av folk ibland så man liksom häpnar. Det stod nån konstig insändare i vår stads tidning härom veckan om att Corona berodde på solen...
    Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland blir man verkligen tvingad att fundera på hur en del tänker

      Radera
  2. Halloj, sorry att jag inte läst din blogg på länge. Det här med konstiga teorier, det är en kvinna jag och min daghund brukar träffa ute i naturen, och hon hade sagt följande till min vän Barbro; "Jo det är klart att det blåser mer nu, när de bygger så många höghus." Vad ska en säga som svar på det? Barbro hade fullt sjå att hålla masken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del människor har onekligen speciella teorier.
      Jag bloggar så lite så du missar inget=)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den